Do podstawowych zadań Wydział Infrastruktury Technicznej, Inwestycji i Gospodarki

Przestrzennej należy w szczególności:

1)      koordynacja spraw związanych z utrzymaniem pasa drogowego dróg gminnych oraz                            we­wnętrznych należących do Gminy Miejskiej Koło,

2)      prowadzenie spraw związanych z budową, przebudową, remontem i utrzymaniem lokal­nych ulic, placów oraz organizacją ruchu drogowego,

3)      prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem sieci kanalizacji deszczowej,

4)      prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na:

-        zajęcie pasa drogowego ulic gminnych,

-        lokalizację w pasie drogowym obiektów nie związanych z infrastrukturą drogową,

-        lokalizację zjazdów z dróg gminnych i wewnętrznych,

5)      prowadzenie spraw związanych z:

-        utrzymaniem porządku i czystości w mieście,

-        zielenią miejską (skwery, zieleńce, laski komunalne, parki),

-        oświetleniem ulicznym,

-        cmentarzami komunalnymi i wojennymi,

6)      uzgadnianie i opiniowanie dokumentacji technicznej dotyczącej pasa drogowego w zakresie:

-        gospodarki wodno-ściekowej,

-        oświetlenia ulicznego,

-        zasilania w energię elektryczną,

-        budowy sieci i przyłączy gazociągowych, telekomunikacyjnych, ciepłowniczych,

7)      opiniowanie projektów organizacji ruchu na drogach gminnych,

8)      realizacja zadań związanych ze strefą płatnego parkowania w mieście,

9)      współpraca z jednostkami odpowiedzialnymi za budowę, utrzymanie i ochronę dróg                             kra­jowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych,

10)  współpraca z jednostkami:

-        zaopatrującymi miasta w wodę oraz realizującymi rozbudowę sieci kanalizacji desz­czowej                  i sanitarnej,

-        zaopatrującymi miasto w energię cieplną,

-        odpowiedzialnymi za funkcjonowanie miejskiego systemu gospodarki odpadami komunalnymi,

11)  planowanie inwestycji miejskich,

12)  prowadzenie spraw z zakresu przygotowania do realizacji inwestycji miejskich pod względem formalno-prawnym,

13)  nadzór nad realizacją inwestycji miejskich,

14)  rozliczanie inwestycji miejskich,

15)  prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji przy udziale finansowym środ­ków pozabudżetowych, dotacji, pożyczek,

16)  przekazywanie zrealizowanych inwestycji do użytkowania,

17)  udział w pracach komisji przetargowej w zakresie zadań inwestycyjnych,

18)  wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o lokalizacji celu publicznego,

19)  wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzen­nego,

20)  wydawanie zaświadczeń i informacji o przeznaczeniu terenów w planie zagospodarowa­nia przestrzennego,

21)  wykonywanie zadań związanych ze sporządzeniem miejscowych planów zagospodaro­wania przestrzennego,

22)  dokonywanie ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

23)  wykonywanie zadań związanych ze sporządzeniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,

24)  prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków i opieką nad zabytkami.