Do zadań Biura Rady Miejskiej, którego celem jest zapewnienie obsługi administracyjnej Rady Miejskiej, jej komisji oraz sprawy kancelaryjno - techniczne, należy w szczególności:

1)      przygotowywanie pod nadzorem Sekretarza materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej komisji oraz materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,

2)      kompletowanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,

3)      protokołowanie sesji i posiedzeń komisji Rady oraz ich obsługa techniczno- administracyjna,

4)      prowadzenie rejestru uchwał, przesyłanie organom nadzoru oraz ich archiwizowanie,

5)      prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,

6)      dbałość o terminowe doręczenie zawiadomień i materiałów na sesje Rady,

7)      prowadzenie spraw kancelaryjnych Rady,

8)      obsługa radnych przez tworzenie im właściwych warunków wykonywania ich mandatów,

9)      współdziałanie z Przewodniczącym Rady w zakresie wszelkich czynności związanych                           z kierowaniem pracami Rady,

10)  przygotowywanie projektów uchwał Rady do publikacji w Dzienniku Urzędowym                            Wo­jewództwa Wielkopolskiego,

11)  obsługa techniczna Komisji Honorowej oraz prowadzenie ewidencji nadanych tytułów honorowych,

12)  przekazywanie uchwał Rady do publikacji w BIP i merytorycznych Wydziałów.