Podstawowe zadania Wydziału Infrastruktury Technicznej, Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej
Do podstawowych zadań Wydziału Infrastruktury Technicznej, Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej należy w szczególności:
1) koordynacja spraw związanych z utrzymaniem pasa drogowego dróg gminnych oraz wewnętrznych należących do Gminy Miejskiej Koło,
2) prowadzenie spraw związanych z budową, przebudową, remontem i utrzymaniem lokalnych ulic, placów oraz organizacją ruchu drogowego,
3) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem sieci kanalizacji deszczowej,
4) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na:
- zajęcie pasa drogowego ulic gminnych,
- lokalizację w pasie drogowym obiektów nie związanych z infrastrukturą drogową,
- lokalizację zjazdów z dróg gminnych i wewnętrznych,
5) prowadzenie spraw związanych z:
- utrzymaniem porządku i czystości w mieście,
- zielenią miejską (skwery, zieleńce, laski komunalne, parki),
- oświetleniem ulicznym,
- cmentarzami komunalnymi i wojennymi,
6) uzgadnianie i opiniowanie dokumentacji technicznej dotyczącej pasa drogowego w zakresie:
- gospodarki wodno-ściekowej,
- oświetlenia ulicznego,
- zasilania w energię elektryczną,
- budowy sieci i przyłączy gazociągowych, telekomunikacyjnych, ciepłowniczych,
7) opiniowanie projektów organizacji ruchu na drogach gminnych,
8) realizacja zadań związanych ze strefą płatnego parkowania w mieście,
9) współpraca z jednostkami odpowiedzialnymi za budowę, utrzymanie i ochronę dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych,
10) współpraca z jednostkami:
- zaopatrującymi miasta w wodę oraz realizującymi rozbudowę sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej,
- zaopatrującymi miasto w energię cieplną,
- odpowiedzialnymi za funkcjonowanie miejskiego systemu gospodarki odpadami komunalnymi,
11) planowanie inwestycji miejskich,
12) prowadzenie spraw z zakresu przygotowania do realizacji inwestycji miejskich pod względem formalno-prawnym,
13) nadzór nad realizacją inwestycji miejskich,
14) rozliczanie inwestycji miejskich,
15) prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji przy udziale finansowym środków pozabudżetowych, dotacji, pożyczek,
16) przekazywanie zrealizowanych inwestycji do użytkowania,
17) udział w pracach komisji przetargowej w zakresie zadań inwestycyjnych,
18) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o lokalizacji celu publicznego,
19) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
20) wydawanie zaświadczeń i informacji o przeznaczeniu terenów w planie zagospodarowania przestrzennego,
21) wykonywanie zadań związanych ze sporządzeniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
22) dokonywanie ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
23) wykonywanie zadań związanych ze sporządzeniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
24) prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków i opieką nad zabytkami.