Stanowisko ds. Kontroli
Dorota Janowska
Stanowisko: Główny Specjalista ds. Kontroli
Kontakt: Urząd Miejski w Kole, ul. Stary Rynek 1, 62-600 Koło, II piętro, pokój nr 209
Telefon: (63) 26 27 573
E-mail: kontrola.um@kolo.pl
Do podstawowych zadań Stanowiska ds. kontroli należy w szczególności:
1) przygotowywanie i przeprowadzanie kontroli w jednostkach organizacyjnych miasta w zakresie prowadzonej przez nie gospodarki finansowej,
2) badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym w zakresie dotyczącym procesów pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych oraz zwrotu środków publicznych,
3) przygotowywanie i przeprowadzanie kontroli z zakresu wydatkowania udzielonych dotacji na realizację zadań własnych gminy, podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych,
4) sporządzanie protokołów z przeprowadzonych kontroli zawierających opis stanu faktycznego, pozwalający na dokonanie oceny oraz stwierdzenie uchybień i nieprawidłowości w świetle obowiązujących jednostkę przepisów prawnych,
5) opracowywanie wystąpień pokontrolnych, jak i planu kontroli na dany rok budżetowy,
6) sporządzanie rocznej informacji z przeprowadzonych kontroli,
7) realizowanie zadań pełnomocnika (koordynatora) do spraw kontroli zarządczej:
- koordynacja i nadzór nad funkcjonowaniem kontroli zarządczej w Urzędzie w każdym jej obszarze,
- gromadzenie dokumentacji z kontroli zarządczej,
- aktualizowanie dokumentów związanych z kontrolą zarządczą,
- koordynowanie działań związanych z przeprowadzaniem samooceny,
- sporządzanie informacji o wykonaniu planu realizacji zadań i celów za rok poprzedni oraz wniosków z funkcjonowania kontroli zarządczej w terminach i formie określonych w procedurach dotyczących zarządzania ryzykiem;
8) prowadzenie spraw związanych z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 roku.