Wymeldowanie obywatela RP z pobytu czasowego
Sposób załatwienia sprawy:
1. Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.
2. Wymeldowania z miejsca pobytu czasowego dokonuje się:
- w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, formularz należy wypełnić komputerowo lub pismem odręcznym, kolorem niebieskim lub czarnym, drukowanymi literami.
Formularz może zostać sporządzony przez pracownika organu gminy w postaci wydruku z systemu teleinformatycznego, w obecności osoby dokonującej zgłoszenia, na podstawie danych zawartych w rejestrze PESEL oraz podanych przez tę osobę. Osoba zgłaszająca dokonuje własnoręcznym podpisem potwierdzenia wiarygodności danych zamieszczonych na wydrukowanym formularzu.
- w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ właściwy dla dotychczasowego miejsca pobytu czasowego, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru,
Formularz elektroniczny musi być uwierzytelniony przez zgłaszającego przez zastosowanie kwalifikowanego certyfikatu podpisu osobistego lub profilu zaufanego ePUAP,
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
3. Osoba, która dokonała wymeldowania otrzymuje, na jej wniosek, za opłatą zaświadczenie o wymeldowaniu z miejsca pobytu czasowego.
Informacje uzupełniające:
- W przypadku, kiedy zgłoszenie wymeldowania dokonywane jest przez pełnomocnika, winien on legitymować się pełnomocnictwem oraz okazać do wglądu swój dowód osobisty lub paszport.
- Wymeldowania można dokonać z jednoczesnym zgłoszeniem nowego miejsca pobytu czasowego lub stałego - jeden formularz.
- Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego.
Termin realizacji:
Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia.
Miejsce załatwienia:
Wydział Spraw Obywatelskich, Ratusz Miejski w Kole ul. Stary Rynek 1
I piętro , pok. 103 - stanowisko ds. ewidencji ludności
tel. 63 26 27 524
Godziny pracy Ewidencji Ludności:
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30
e-mail: ewidencja.ludnosci@kolo.pl
Opłaty:
Skarbowa za wydanie zaświadczenia 17 zł.
Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności meldunkowych.
Pełnomocnictwo do zameldowania jest bezpłatne.
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu z pobytu stałego w wysokości 17 zł.
Opłatę skarbową można wpłacić w kasie Urzędu Miejskiego w Kole przy ul. Mickiewicza 11, w Ratuszu Miejskim w Kole pok. 2 parter lub bezgotówkowo na rachunek organu.
Numer konta bankowego do wpłaty opłaty skarbowej:
Urząd Miejski w Kole, ul. Stary Rynek 1, 62-600 Koło
BZ WBK I Oddział w Kole
Nr 13 1090 1203 0000 0000 2000 5871
Dokumenty:
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony formularz „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego” lub formularz sporządzony przez pracownika organu gminy w postaci wydruku z systemu teleinformatycznego.
- Dowód osobisty lub paszport osoby dokonującej osobistego zgłoszenia
- Pełnomocnictwo w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika
- Dowód osobisty lub paszport pełnomocnika, jeżeli reprezentuje on osobę chcącą dokonać zgłoszenia
- Dowód wpłaty opłaty skarbowej w wysokości 17 zł za wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1397 ),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm. ),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411),
- ustawa z dnia 5 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1000).
Tryb odwoławczy:
Brak.