W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Kole

ul. Stary Rynek 1

62-600 Koło

 

tel. (+48 63) 272 08 10, (63) 262 75 03
fax (+48 63) 272 29 84
e-mail: um@kolo.pl
www: www.kolo.pl
Skrzynka podawcza ePUAP: /w0s0og9s3w/SkrytkaESP

NIP Urząd Miejski w Kole: 666 12 76 481
NIP Gmina Miejska Koło: 666 20 46 949

REGON Urząd Miejski w Kole: 000526920
REGON Gmina Miejska Koło: 311620880

Podstawowe zadania Wydziału Spraw Obywatelskich

Do podstawowych zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy w szczególności;
1) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
2) przyjmowanie dowodów osobistych dostarczonych przez uprawniony organ,
3) przyjmowanie kopert z kodami PUK,
4) prowadzenie rejestru zgłoszeń utraty dowodu osobistego,
5) prowadzenie rejestru zgłoszeń uszkodzenia dowodu osobistego,
6) wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego,
7) wydawanie zaświadczeń o uszkodzeniu dowodu osobistego,
8) wydawanie zaświadczeń na podstawie Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentów związanych z wydaniem dowodów osobistych,
9) unieważnianie dowodów osobistych w aplikacji ŹRÓDŁO,
10) udostępnianie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych oraz do­kumentacji związanej z dowodami osobistymi,
11) wydawanie decyzji w sprawach dowodów osobistych oraz odmowie udostępnienia da­nych,
12) nadawanie numeru PESEL obywatelom polskim zamieszkałym poza granicą RP przy ubieganiu się o wydanie dowodu osobistego,
13) wyjaśnianie niezgodności danych znajdujących się w RDO,
14) realizacja zleceń potwierdzających zgon posiadacza dowodu osobistego,
15) archiwizacja kopert dowodowych,
16) przyjmowania zgłoszenia zameldowania na pobyt stały, pobyt czasowy,
17) przyjmowanie zgłoszenia wymeldowania z pobyt stałego, czasowego,
18) przyjmowanie zgłoszenia wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej,
19) przyjmowanie zgłoszenia powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy,
20) nadawanie numeru PESEL na wniosek i z urzędu,
21) prowadzenie postępowań meldunkowych dot. zameldowania lub wymeldowania decyzją administracyjną,
22) wydawanie decyzji o odmowie udostępnienia danych z rejestru mieszkańców,
23) wydawanie zaświadczeń z urzędu o zameldowaniu na pobyt stały,
24) wydawanie zaświadczeń na wniosek o zameldowaniu na pobyt czasowy,
25) wydawanie zaświadczeń na wniosek o wymeldowaniu z pobytu stałego/czasowego,
26) wydawanie zaświadczeń na wniosek o ilości osób zameldowanych pod adresem,
27) wydawanie zaświadczeń na wniosek o wszystkich adresach i okresach zameldowania,
28) usuwanie niezgodności w bazie PESEL,
29) udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL, rejestr wyborców:

- prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców,
- sporządzanie kwartalnych meldunków w systemie WOW o stanie rejestru wyborców,
- przyjmowanie wniosków o dopisanie się do stałego rejestru wyborców,
- wydawanie decyzji o wpisaniu do RW, zakładanie kart osobowych wyborcy.

30) współudział w wyborach i referendach w zakresie sporządzania i aktualizacji spisu wy­borców, weryfikacji w rejestrze wyborców i systemie WOW kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych oraz kandydatów na radnych,
31) sporządzanie okresowych wydruków oraz aktualnych zawiadomień o zgłoszeniu zmian do szkół,
32) sporządzanie zawiadomień o zmianach do WKU,
33) sporządzanie wydruków do Urzędu Skarbowego o liczbie mieszkańców wchodzących w skład poszczególnych parafii,
34) sporządzanie wydruków do kwalifikacji wojskowej,
35) aktualizacja katalogu adresowego w systemie SELWIN,
36) poświadczenia pozostawania osoby przy życiu,
37) prowadzenie spraw związanych z repatriantami. 

Powiadom znajomego