Podstawowe zadania Biura Rady Miejskiej
Do zadań Biura Rady Miejskiej, którego celem jest zapewnienie obsługi administracyjnej Rady Miejskiej, jej komisji oraz sprawy kancelaryjno - techniczne, należy w szczególności:
1) przygotowywanie pod nadzorem Sekretarza materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej komisji oraz materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
2) kompletowanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
3) protokołowanie sesji i posiedzeń komisji Rady oraz ich obsługa techniczno-administracyjna,
4) prowadzenie rejestru uchwał, przesyłanie organom nadzoru oraz ich archiwizowanie,
5) prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
6) dbałość o terminowe doręczenie zawiadomień i materiałów na sesje Rady,
7) prowadzenie spraw kancelaryjnych Rady,
8) obsługa radnych przez tworzenie im właściwych warunków wykonywania ich mandatów,
9) współdziałanie z Przewodniczącym Rady w zakresie wszelkich czynności związanych z kierowaniem pracami Rady,
10) przygotowywanie projektów uchwał Rady do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego,
11) obsługa techniczna Komisji Honorowej oraz prowadzenie ewidencji nadanych tytułów honorowych,
12) przekazywanie uchwał Rady do publikacji w BIP i merytorycznych Wydziałów.